Home » Szkolenie » E-362 Jak pisać, by czytali? Pisanie w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej

szkolenia

E-362 Jak pisać, by czytali? Pisanie w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej

Komunikat prasowy dla mediów, wpis na media społecznościowe, artykuł na stronę firmy, do intranetu czy czasopisma branżowego, ale i  list do pracowników czy inny tekst użytkowy – to ważne narzędzia komunikacji. Jak pisać, by inni lubili to czytać i rozumieli, co chcemy im przekazać? Jak sprawić, by nasze treści były angażujące? Tego dowiedzą się Państwo podczas webinarium.
Poznają też narzędzie przydatne przy tworzeniu tekstów oraz usłyszą, czego należy unikać, aby nie zniechęcić czytelnika.

Dla kogo jest webinarium?
– dla osób, które przygotowują treści na stronę internetową, media społecznościowe czy do intranetu swojej firmy/instytucji
–  dla specjalistów, którzy piszą lub pragną pisać teksty do branżowych czasopism
– dla specjalistów, którym zależy, aby ich język był zrozumiały także dla osób spoza branży
– dla osób, które pragną zdobyć wiedzę na temat efektywnego pisania
– dla osób odpowiedzialnych w firmie/instytucji za kontakt z mediami

Co można zyskać biorąc udział w szkoleniu?
– konkretne wskazówki, jakie „triki” przyciągną uwagę Czytelnika
– analizę przykładowych zaproszeń, komunikatów i artykułów prasowych z branży i nie tylko
– porady czego unikać i na co stawiać podczas pisania
– wiedzę o stronach i aplikacjach, które sprawią, że pisanie będzie łatwiejsze i przyjemniejsze

PROGRAM
Wprowadzenie
Komunikat do intranetu firmy/spółki, artykuł na stronę internetową, tekst użytkowy – co mają wspólnego?

Od czego zacząć pisanie?
– Co jest do przekazania?
– Do kogo?
– Po co?

Budowa komunikatu
– Tytuł, lid, rozwinięcie, śródtytuł, ramka
– Rola cytatu
– Rola liczb i porównań
– Rola ciekawostek
– Objętość tekstu
– Schematy stosowane w artykułach prasowych
Praca na przykładach

Co ograniczać i dlaczego?
– Przymiotniki
– Strona bierna
– Rzeczowniki odczasownikowe
– Język specjalistyczny, urzędowy, „projektowy”
– Banał i „pojęcia – wata”
– Najczęściej popełniane błędy językowe
Praca na przykładowych komunikatach/artykułach dostępnych na stronach firm/instytucji

Temat komunikatu
– Co jest tematem?
– Gdzie szukać tematu?

Jak poprawiać własne teksty?
– Przydatne strony internetowe i aplikacje
– Wskazówki własne
Q&A

Harmonogram:  21.11.2023, godz. 09.00-10.30  
Uwaga! osoby które wezmą udział 21 listopada również w szkoleniu E-363 Relacje z mediami. Jak sprawić, by były naszą siłą?-  zapłacą mniej za oba szkolenia – 690zł netto 

Prowadząca: Anna Mizera-Nowicka, główna specjalistka ds. komunikacji w KomunikujMY, gdzie odpowiada ze wizerunek klientów z obszaru infrastruktury, samorządu i organizacji pozarządowych. Zajmuje się m.in. kontaktami z mediami oraz prowadzeniem szkoleń z zakresy pisania, public relations oraz budowy marki.
Wcześniej wieloletnia dziennikarka prasowa związana z Polska Press. Doświadczenie zdobywała również w biurze prasowym Urzędu Miejskiego w Gdańsku, gdzie przygotowywała i prowadziła konferencje prasowe, wypowiadała się dla mediów, przygotowywała komunikaty prasowe. Z wykształcenia jest filolożką i politolożką.

 

 

 

 


Regulamin webinarów, Instrukcja do platform wideokonferencyjnych z których korzysta GFW dostępna TUTAJ (w Dokumentach do pobrania na dole strony)