Gdańska Fundacja Wody, w porozumieniu z Departamentem Środowiska i Rolnictwa Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego przy wsparciu finansowym Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku ( WFOŚ/D/355/119/2017, dotacja w wysokości 24 000 zł, koszt kwalifikowany 36 472,22 zł) zorganizowała coroczne, ogólnopolskie spotkanie przedstawicieli urzędów marszałkowskich.
Cel spotkań wynika z istnienia licznych rozbieżności interpretacyjnych dotyczących przepisów prawnych ustawy o odpadach, ustawy Prawo ochrony środowiska oraz z dużą dynamiką zmian ww. aktów prawnych.W obecnym stanie prawnym występują przypadki, w których ten sam organ ochrony środowiska w różnych województwach w inny sposób interpretuje analogiczne przepisy prawne z uwagi na ich niejasność oraz brak orzecznictwa.
Tegoroczne zagadnienia:
- Problemy związane ze stosowaniem przepisów prawnych przy wydawaniu pozwoleń, w tym pozwoleń zintegrowanych, zezwoleń i innych decyzji.
- Prowadzenie kontroli w instalacjach.
- Stosowanie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
- Zasady dofinansowania inwestycji dotyczących gospodarowaniem odpadami z Regionalnych Programów Operacyjnych.
- Udostępnianie informacji w zakresie opłat za korzystanie ze środowiska w świetle ustawy o ochronie danych osobowych.
- Zmiany w prawie wodnym a opłaty za korzystanie ze środowiska.
- Wojewódzki Plan Gospodarki Odpadami oraz plany inwestycyjne – realizacja i sprawozdanie.
Uczestnicy: pracownicy urzędów marszałkowskich.
W spotkaniu pt. Kompleksowa gospodarka odpadami i inne zagadnienia z ochrony środowiska – problemy i rozwiązania (KGO), które odbyło się w dniach 4-6.10.2017 w Gdańsku Sobieszewie, wzięło łącznie udział 84 przedstawicieli urzędów marszałkowskich z 14 województw